Sri Lanka - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Tilly - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Tilly - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Blijf op de hoogte en volg Tilly

17 Januari 2014 | Sri Lanka, Galle

Lieve lezers,

Een week geleden begonnen we aan onze reis van 3 maanden. Eerst Sri Lanka waar vorig jaar het idee ontstond in het zwembad van Yvonne Petit in haar prachtige guesthouse in de jungle bij Galle.

We hadden een mooie kleine Mazda gehuurd op het vliegveld van Colombo en na enige uren kamikaze rijden vanuit Colombo kwamen we in Galle aan en werden met open armen ontvangen door het personeel (Dinesh, Sudath, Dillini, Jayanta enz.) en de apen en vogels. Een duik in het vertrouwde zwembad en slapen.

We waren al weer bijna vergeten hoe heerlijk het verse fruit hier smaakt en de Rice and Curry. En hoe heerlijk het klimaat hier is. Nooit meer een jas, maar steeds lekker in T-shirt, korte broek en met slippers.

De afgelopen week hebben we het rustig aan gedaan. Twee kameleons gebreid door Tilly en gestart met een breiwerkje voor ons derde kleinkind. Valentine en Philip verwachten hun baby in juli.

We hebben onze vriend Ansgar ontmoet, die in Unawatuna een prachtig huis heeft gekocht en aan het inrichten is. We hebben samen met hem gezwommen en gegeten op het strand.

We werden ook uitgenodigd voor een lunch op het strand door Olga en Antonio, die hier 5 weken rondreizen.

Volgende week woensdag vertrekken we naar Singapore. Dat zal een groot contrast worden met het veel armere Sri Lanka. Later dus meer.

Veel liefs

Tilly en Robert

• 17 Januari 2014 - 17:16

Lily Godfroy Van Den Brink:

lieve Robert en Tilly,
    Wat heerlijk lijkt het me om daar te zijn. Wij "genieten" van een echte Hollandse winter: zeikweer en 8 graden. Maar ach een zonnig berichtje af en toe maakt de boel weer goed.
    Wat ontzettend leuk dat er een nieuw kleinkind bij komt. Proficiat!
    Genieten op alle fronten dus.
    liefs lily

• 17 Januari 2014 - 17:18

Anurago:

O, wat leuk om zo van jullie te horen! Wens jullie nog een ***** reis. Hier gaat alles prima z'n gangetje, Lia heeft deze week veel bezoek gehad en kon het goed aan, oa Leo en Joke vandaag, leuk met reisfoto's en verhalen over IJsland. Volgende week ben ik naar de beurs in Parijs, dan komt Maarten een paar dagen hier. Ik lekker effe weg :-)) liefs, Anu

• 17 Januari 2014 - 17:24

Edo:

Hoi Rotil,

Hier alles goed in Amsterdam en Alkmaar :-D

Veel plezier dáár en leuk weer wat van jullie te vernomen te hebben.

Kus Edo!

• 17 Januari 2014 - 17:51

Jettie En Jan:

Grote klasse.Geniet met volle teugen.Mooie foto's.In W is alles oké.en hier ook.Liefs J en J.xxx

• 17 Januari 2014 - 22:24

Sylvia:

Hallo genieters,
    Dat klinkt allemaal heel erg goed en de foto's bewijzen dat ook nog eens. Wist je dat mango mijn lievelingsfruit is? Ik watertand bij jullie ontbijt.
    Zijn er ook kakkerlakken? Ik mag examen gaan doen van de kunstacademie omdat mijn kakkerlakken in de smaak vielen. Leuk hè? Amanda mag zondag auditie doen in een Carry slee film dus met de kunst zit het wel goed hier in huis.
    Nou, tot de volgende keer maar weer

• 18 Januari 2014 - 00:45

Frances:

Hoi Hoi Robilly, Aaaaah wat helemaal super zeg dat jullie al geschreven hebben...en ontzettend leuke foto's...wel een zielige os voor die kar.....magertjes.....goh ja zeg dat fruit...toch heel anders he als het rijp van de boom komt! Wat een prachtige kameleon heb je gebreid Tilly, heb je dat echt zelf gedaan? Zo ja, oooh wat goed zeg....! Zo te lezen hebben jullie al veel gedaan, ben benieuwd hoe jullie Unawatuna vonden en zat iedereen nog op het strand te roken...haha! Nou blijf genieten, niet zo moeilijk he...! Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag...Liefs xxxFrances

• 18 Januari 2014 - 10:02

Elly En Ton:

Fantastisch, wat een mooie foto's, maar wat zijn die mensen toch arm. Wat heb je liever, een heerlijk klimaat maar veel mensen heel erg arm, of koud en kil in Nederland, maar iedereen (ook de paarden) genoeg te eten en veilig met helm op de brommer?

Nou, geniet er maar van, en laat wat welvaart achter voor die mensen.

O ja, gefeliciteerd met jullie 3e kleinkind op komst. Gelukkig op tijd weer terug voor de geboorte.

Groetjes, Ton en Elly

• 18 Januari 2014 - 10:22

Tanja Johan:

Hoi Tilly en Robert,

Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Tijdens het lezen van jullie verslag en het kijken naar de foto's was ik zelf net ook even op vakantie.
    Verheug me op wat er komen gaat.
    Veel plezier.Liefs Tanja

• 18 Januari 2014 - 16:31

Willy:

Wat een groot nieuws tussen neus en lippen door dat Philip een baby krijgt! Hartelijk gefeliciteerd! En veel plezier nog de komende maanden!

• 19 Januari 2014 - 13:51

NiMi:

Lieve Tilly en Roberto: leuk om zo van jullie te horen, lekker allemaal en heel veel plezier nog daar in Azië!!!! Wat een fijn nieuws voor juli aanstaande ook!!!!!
    Tot het volgende verslagje,
    Nicole&Mick

• 20 Januari 2014 - 18:42

Claudia:

Ik wil ook een kameleon! :-)

En geniet lekker van het reizen en van elkaar en van de zon, de kleuren, de geuren.....

Dikke kus! Claudia

• 24 Januari 2014 - 16:55

Olga En Antonio:

Hoi Robert en Tilly,

ik heb ons per ongeluk afgemeld van de mailinglijst van waarbenjenu. Kun je ons er weer even opzetten.
    We vinden het heel leuk om jullie reis te volgen.
    Wat een prachtige foto van de kameleon.

Wij zijn weer veilig thuis gekomen en kijken terug op een heerlijke reis door Sri Lanka, met het gezellige uitstapje met jullie.

Hartelijke groeten en een goede reis.

Antonio en Olga

• 31 Januari 2014 - 11:49

Marietta:

Alle foto's en verhalen over Sri & Sing komen me allemaal zo bekend voor.
    Ik heb ook genoten van Sri en gewinkeld in Sing.
    Leuk!
    Tasmanië lijkt me schitterend.
    Jullie genieten enorm.
    En opeens te lezen dat Tilly grootmama wordt!
    Wat heerlijk!
    Doe voorzichting aan en geniet van alles.

Liefs van Marietta