SriSingTas - Reisverslag uit Swansea, Australië van Tilly - WaarBenJij.nu SriSingTas - Reisverslag uit Swansea, Australië van Tilly - WaarBenJij.nu

SriSingTas

Blijf op de hoogte en volg Tilly

28 Januari 2014 | Australië, Swansea

Dank jullie voor de vele leuke reacties.

Het succes van de kameleon is compleet. Veel mensen die we ontmoetten willen er nu ook een en Tilly is druk aan het breien, dankzij Lea's geweldige breiworkshops!!

Inmiddels zijn we beland in Tasmanië, maar we grijpen nog even terug naar Sri Lanka en Singapore, waar twee filmpjes van geladen zijn.

Een groter contrast tussen Sri en Sing kun je je niet voorstellen. Srilankanen hebben een gemiddeld inkomen van € 100 per maand terwijl in Singapore een op de 6 huishoudens miljonair is en de rest is ook niet arm. In Singapore kun je 24 uur per dag shoppen. Wij konden na 3 dagen geen winkel meer zien.

We begonnen Sing in stijl met onze huurauto (zie foto), maar verder hebben we kilometers gelopen naar Chinatown en Little India. Op een avond namen we toch een taxi en vroeg de chauffeur ons om hem de weg te wijzen. Hij bleek zo blind als een paard.

Over paarden gesproken: het Chinees nieuwjaar staat in het teken van het Paard dit jaar (zie foto)
Wij blijken als Kip en Draak een goed koppel en zullen lang leven volgens de horoscoop.

Nu vanuit Tasmanië wordt het tijdverschil met Nederland steeds groter. In Sri Lanka was het verschil vier en een half uur. In Singapore 7 uur en nu 10 uur. Nieuw Zeeland slaat alles met 12 uur verschil. Het is nu maandag 21 uur bij ons en bij jullie nog 11.00 uur in de ochtend.

Tasmanië is overigens een verademing. Weinig toeristen, prachtige natuur en toevallig de heetste dagen ooit. Vandaag 37 graden, terwijl het normaal rond de 20 is.

Tot de volgende keer!!!

Met liefs

• 28 Januari 2014 - 13:05

Lex, Nicoline En Jolie :

Lieve Robilly,
    Bedankt voor jullie reisverslag. Wat een mooie verhalen, en wat een indrukken allemaal.
    Bij jullie is het dus goed warm, bij ons rond de 4 graden en een koude wind ...
    Geniet van jullie prachtige reis, en tot het volgende verslag !
    Liefs, Nicoline, Jolie en Lex

• 28 Januari 2014 - 13:54

Lily:

Lieve Robbert en Tilly

Dat ziet er weer geweldig uit. Prachtige foto's. lijkt me goed te doen allemaal.
    veel plezier. liefs lily

• 28 Januari 2014 - 22:15

Peter Struiksma:

Fantastisch jullie reiservaringen te lezen. Ga zo door, want het is heel leuk om jullie op je reis te volgen.

Groetjes van Gea en Peter

• 28 Januari 2014 - 23:36

Ton En Elly:

Hey Robert en Tilly,jullie hebben het kennelijk erg naar de zin. Fijn dat het zo lekker warm is, wij gaan de eerste vriesnachten in ... Kus van ons
    Ton & Elly

• 29 Januari 2014 - 12:17

Susanna:

Prachtige foto's! De huur auto is echt in stijl. Niet te zeer aan wennen! Geniet van alles! Kusjes, S.

• 08 Februari 2014 - 12:16

Mark De Vos:

Wij al weer terug helaas, zie dat jullie het heerlijk hebben!

Nog heel veel plezier!

• 16 Maart 2014 - 13:00

Trudie:

Geweldige reis zijn jullie aan het maken! Prachtig verslag erg leuk om de foto's filmpjes en verslagen te volgen.
    X
    Trudie